27. syyskuuta 2013

Fit as a Fighter - virallisesti vuoden hulluin treeni!

No huh huh! Nyt on kyllä vedetty ylivoimaisesti vuoden hulluimmat treenit! Eksyin nimittäin SATSin uutuudelle nimeltä Fit as a Fighter, ja kuvittelin päätyväni johonkin BodyCombatin kaltaiseen kovaan, mutta "turvalliseen" treeniin. Epäilykset heräsivät ensimmäisen kerran, kun ovella jaettiin nyrkkeily- ja pistehanskoja. Katsoin myös, että onpas harvinaisen paljon miehiä mukana, noin puolet treenaajista. 


Koko tunti vedettiin parin kanssa, ja parikseni päätyi pikkuruinen tyttö, joka osoittautui ihan järjettömän kovakuntoiseksi voimakimpuksi. Minulla ei antanut sisu periksi, ja vedinkin koko tunnin överitehoilla pysyäkseni parini mukana.  Ensimmäinen puoli tuntia vedettiin intervallimeiningillä niin, että toinen parista työskenteli toisen pidellessä pistehanskoja. Vedot olivat noin 1-2 minuutin mittaisia (tuntuivat vartilta). Erilaisia liikekomboja oli useita, mutta mieleen jäivät erityisesti nämä:

Neljä sivukoukkua, minkä jälkeen "hyökättiin" kiinni parin jalkoihin, ja NOSTETTIIN pari ilmaan :D Se pikkuruinen tyttö nosteli minua, lähes 70 kiloista matamia, kuin pumpulia vain, kun taas minä sain hänet hädintuskin pari senttiä maasta irti. Ei jösses se oli  älytöntä ;D En ole vieläkään päässyt yli siitä, että ryhmäliikuntatunnilla nostellaan toisia treenaajia. Naurattaa ääneen kun sitä miettii.

Toinen hullu kombo oli neljä lyöntiä pistehanskoihin, etunojapunnerrus maassa, ja ylös polvihypyllä mahdollisimman korkealle ilmaan. Ja uudestaan, uudestaan, uudestaan, uudestaan. Voi kuolema. Ihan kauheeta. Ihanaa. Kamalaa (oikeasti).



Olin jo ekan puolen tunnin jälkeen ihan totaalisen puhki. Sen jälkeen alkoi vielä 4 x 4 minuutin "oikea treeni". Sanat eivät riitä kertomaan miten hullua se oli, käykää itse kokeilemassa. Välillä tehtiin burbeeta, välillä "painittiin" parin kanssa, eli yritettiin työntää toista kumoon. Yhdessä välissä laitettiin kuminauha parin vyötärön ympärille ikään kuin valjaiksi, minkä jälkeen juostiin salia päästä päähän. Kuminauha toimi siis aika pahana vastuksena sille edellä menevälle, tuntui kuin olisi paikallaan juossut. Lopulta kun sai puskettua itsensä väkisin salin toiseen päähän, tehtiin luonnollisesti kolme burbeeta ja lähdettiin pusertamaan takaisin toiseen päähän. Sain koko tunnin ajan tosi paljon tsemppiä pariltani, sillä esimerkin lisäksi hän myös tsemppasi minua ylittämään itseni hihkumalla vaikeina hetkinä jotain tyyliin "tämä on viimeinen liike, jaksat kyllä potkia kovempaa!". Niin minä sitten potkin sivupotkuja parini pitelemään patjaan niin että tuntui! Nyt kyllä ymmärrän entistä paremmin miksi joku haluaa palkata itselleen personal trainerin ;D

Tunti oli pahempi kuin kolme muuta ryhmäliikuntatuntia yhteensä. En ole uskoakseni ollut koskaan niin punainen tunnin jälkeen. Jossain vaiheessa vilkaisin itseäni peilistä ja katsoin, että kappas, housut polvien kohdalta ihan litimärät hiestä. Siis oikeesti, kuka hikoilee polvista niin paljon?! Joku taistelijoiden ja sotureiden juttu varmaan.

Olen liian järkyttynyt ja liian onnellinen kirjoittaakseni aiheesta "normaalia" ryhmäliikuntahaastepostausta. Toivottavasti tämä kelpaa :) Mä niin rakastuin tuohon tuntiin, ai että! Tahdon mennä uudelleen - heti, jooko! Toisaalta en sitten taas enää ikinä. Apua.

Mikä on raskain ryhmäliikuntatunti, jolla olet koskaan käynyt? Menitkö uudestaan? 

Ps. Kiitos mukavista kommenteista edelliseen juoksupostaukseeni liittyen! Tämä on niin paljon motivoivampaa puuhaa, kun jaksatte aina välillä tulla kommentoimaan <3 Hyvää viikonloppua!

 Ja loppukevennyksenä päivän apteekkireissulta pongattua; juo itsesi hoikaksi ;D


6 kommenttia :

  1. Wuhuuu, kuulostaa kyllä hullulta treeniltä! Harmi, että tuota ei ole mun keskuksella, niin en pääse testaamaan. :S Mutta huhhuh!! Ite en oo varmaan tehnyt hulluja ryhmäliikuntatunteja, niinko tää.. mun mielestä spinningin interval-tunti on vaan kaikkein kovin! Vaikka se onkin paljon omasta päästä kiinni! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että tunti tulee meidänkin salille vielä joskus! Tai sitten laajennat sun jäsenyyttä ;) Tää tunti oli kyllä äärettömän kova, ja uskoakseni juuri siksi, että siinä treenattiin koko ajan parin kanssa, jolloin ei vaan ollut varaa hölläillä. Ihan taatusti intervalli-spinningistä, mudista, vaipperista jne. saa aivan yhtä kovatehoisen treenin (koska ovat jo valmiiksi aika hulluja tunteja :D), jos vaan saa motivoitua itsenä ylittämään sen "kipupisteen". Olen harmikseni huomannut, että mulla on tapana antaa ryhmäliikuntatunneilla itselleni välillä vähän liikaa löysää heti kun mennään epämukavuusalueelle. Tehoja saa salakavalasti monilla tunneilla laskettua, jos vaan hyppää vähän matalammalle jne ;) Eilinen FAF - tunti kyllä opetti, että siinä vaiheessa kun luulee, ettei jaksa enää mitään, jaksaakin vielä ainakin 50% lisää. Että kyllä se on juuri kuten sanoit - omien korvien välistä se treenin teho on pitkälti kiinni! Hyvä ohjaaja voi kyllä piiskata eteenpäin, mutta itse täytyy kuitenkin tehdä se lopullinen päätös antaako kaikkensa vai sluibaileeko vähän :)

      Poista
  2. Haha kuulostaa kyllä tosiaan hullulta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sitä se kyllä oli! :D Nyt yön yli nukuttuani olen melko varma, että haluan mennä uudelleenkin. Tosin ne nostot pelottaa mua! Pitäisi varmaan kotona harjoitella nostelemassa tuota toista puoliskoa ;D

      Poista
  3. Moikka. Kiva että tykkäsit tunnista. Liekö sit ollut minun vai Ollin tunti vai jonkun muun?? Minun tai Ollin jos Elielliä kävit. Nostoja ei kannata pelätä. Kunha tekniikkaa vähän hioo, tulee nostot helpommaksi. Liikkeet vaihtuu myös jonkun verran joka tunnilla, joten seuraava kerran ei nostoja välttämättä ole ollenkaan, vaan jotain muuta kivaa;)
    T. Ilmari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Ilmari, kiitos kommentista! Tunti oli kyllä tosi raskas, mutta hauska ja sopivasti hullu. Kävin Elielillä, mutta tuolloin vetäjänä oli naispuolinen henkilö. Eliel ei ole kotisalini, mutta aion kyllä ehdottomasti tulla uudestaankin käymään :) Nostot olivat tosiaan treenin "pelottavin" osuus ja niissä ehkä loukkaantumisen riskikin melko suuri, jos kylmiltään lähtee repimään, väärällä tekniikalla. Sellaisten liikkeiden kohdalla olisikin hyvä saada lyhyt tekniikkaosio ainakin uusille treenaajille, että uskalletaan tulla uudestaankin ;) Seuraavaa kertaa odottaen, Tiina

      Poista

Bloggaamisessa parasta on keskustelu. Olisi tosi mukavaa kuulla mitä ajattelit, kun luit tämän tekstin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...